دو شنبه 3 فروردين 1394برچسب:مبارزه,روش مبارزه بروسلی,, :: 17:0 ::  نويسنده : حسن زینلی
سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:مراحل,اموزش,جیت کاندو,, :: 10:32 ::  نويسنده : حسن زینلی

در سال 1381 جیت کان دو کالی اسکریما توسط سیفو سعید قهرمان بیک در ایران پایه گذاری شد. وی که از اساتید مطرح وینگ چان WT در ایران بود، بعد از آشنایی با سیفو رضا شورکی ریاست سازمان جیت کان دو کالی اسکریما ، برای فراگیری جیت کان دو به آلمان سفر کرده و پس از فراگیری جیت کان دو، موفق شد در سال 1381 آن را در ایران بطور رسمی به ثبت برساند، لازم به ذکر است قبل از اینکه جیت کان دو توسط سیفو قهرمان بیک در ایران پایه گذاری گردد، عده ای سودجو که هیچ دانش معتبری در زمینه جیت کان دو نداشته و زیر نظر هیچ سازمانی نبودند، از موقعیت سوء استفاده کرده و سبک جیت کان دو را برای خود به ثبت رسانده بودند، که با بنیان نهاده شدن جیت کان دو کالی اسکریما در ایران، برای اولین بار جیت کان دو واقعی و رسمی در ایران گسترش یافت.از سال 1381 تا 1390 سازمان جیت کان دو کالی اسکریما ایران، به ریاست سیفو سعید قهرمان بیک رشد بسیار زیادی در ایران کرد و به اغلب استان های کشور راه پیدا کرد، در سال 1390، بدلیل اختلافاتی که بین سازمان جیت کان دو ایران و سازمان جیت کان دو سیفو شورکی بوجود آمد و پس از جلسه ای که با حضور نمایندگان استان ها و سیفو قهرمان بیک برگزار شد، سازمان جیت کان دو ایران همکاری خود را با سازمان جیت کان دو سیفو شورکی قطع کرده و بطور مستقل  و با نام جدید لی چوان فعالیت می کند و سازمان جیت کان دو سیفو شورکی که به شورکی فایتینگ سیستم تغییر نام داده، امروزه تمامی شهرت خود را مدیون زحمات سیفو قهرمان بیک است. سازمان جیت کان دو سیفو قهرمان بیک در بسیاری از استان ها نماینده فعال داشته و بطور رسمی فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون وشوو ادامه می دهد.



سه شنبه 30 دی 1393برچسب:سخنان,بروسلی,مشت,لگد,ضربه, :: 15:23 ::  نويسنده : حسن زینلی

  • مانند مار کبرا ضربه شما به حریف نیز باید قبل از اینکه توسط او (حریف) دیده شود حس شود!
  • هیچ وقت به تعداد تکنیک هایی که یک فرد بلد است توجهی نکن! او را بر میزان تسلطش بر هر

          تکنیک بسنج.

  • همیشه خودتان باشید.خودتان را بیان کنید.به خودتان ایمان داشته باشید و در بیرون, به دنبال

          یک شخصیت موفق و تقلید از آن نباشید.

  • مشت و لگد, نیروی غریزه یا ناخودآگاه را بروز می دهند.
  • اگر فکر کنید چیزی غیر ممکن است شما آنرا غیر ممکن می کنید!
  • شما باید حس قدرتمندی را در تمرینهایتان گسترش دهید.
  • یک مشت زن شاعر مطلق رینگ هاست!
  • در نهایت کسی که بهتر مشت میزند او برنده می شود.
  • فریاد زدن حین مبارزه مانند توپخانه است.
  • سرعت یعنی ضربه زدن بدون ضربه خوردن


 

 

یکی از سوالاتی که در رابطه با جیت کان دو اصولی (JKD Concepts) برای بسیاری از افرادی مطرح می شود این است که آیا واقعا در جیت کان دو اصولی) 26 سبک آموزشی دنیا آموزش داده شده و آیا واقعا می توان 26 سبک آموزشی دنیا را در جیت کان دو اصولی فرا گرفت. دلیل مطرح شدن چنین سوالاتی، تبلیغاتی اشتباه بسیاری از مربیانی جیت کان دو اصولی می باشد؛ این مربیان جهت جذب بیشتر هنرجو، در تبلیغات خود از عباراتی مانند آموزش 26 سبک کاربردی دنیا و دیگر عبارات مشابه استفاده می کنند. غافل از اینکه استفاده از چنین عباراتی زمینه سوء استفاده را برای بعضی افرادی که درصدد تخریب جیت کان دو اصولی هستند مخصوصا طرفداران شاخه ی دروغین جیت کان دو واقعی (Original JKD) فراهم می آورد.

نگرش جیت کان دو اصولی (JKD Concepts) به یک مبارزه واقعی این است که یک درگیری، هرگز ایستا و یک شکل نبوده بلکه ماهیتی پویا دارد و امکان دارد در هر لحظه تغییر شکل داده و نوع مبارزه تغییر پیدا کند، برای مثال ممکن است درگیری از فاصله دور شروع شده و سپس به گلاویزی و درگیری در خاک کشیده شود. لذا در جیت کان دو اصولی (JKD Concepts)  جهت پوشش تمام حالت ها و زوایایی که ممکن است در یک درگیری خیابانی پیش آید، اصول سبک های رزمی ای مانند وینگ چان، بوکس، کیک بوکس فرانسوی، کیک بوکس تایلندی (موی تای)، جوجیتسو برزیلی، اسکریما و آرنیس و ... آموزش داده می شوند.



ادامه مطلب ...


 

در مقالاتی که قبلا در رابطه با آموزش جیت کان دو به نیروهای نظامی، منتشر کردیم؛ به این مساله پرداختیم که جیت کان دو اصولی جزو ملزومات آموزشی بسیاری از واحدهای نظامی و امنیتی کشور های پیشرفته مانند آمریکا، انگلستان، آلمان و ... می باشد. همچنین جهت اثبات این ادعا یکی از اساتید جیت کان دو اصولی دنیا با نام سیفو پل وونک که بنیانگذار سیستم جیت کان دو کالی می باشند را معرفی کردیم که در ادامه نیز دوباره لینک وب سایت ایشان و لینک صفحه ای که در آن گواهینامه های سازمان های امنیتی مربوطه مبنی بر اینکه ایشان برای این سازمان ها دوره ی آموزش جیت کان دو اصولی برگزار کرده اند را می آوریم.

اما اگر بخواهیم به دلایل رویکرد واحدهای نظامی کشورهای پیشرفته بعضی از کشورهای دنیا مانند آمریکا به جیت کان دو اصولی پی ببریم باید درک عمیقی از جیت کان دو اصولی و مبانی آن داشته باشیم که در اینجا ما فقط به ذکر دلایل اصلی این رویکرد اشاره کرده و در ادامه هر کدام از دلایل، توضیحی کوتاه می آوریم.

1.     کاربردی و واقع گرایانه بودن

یکی از مهمترین فلسفه ها و دلایل ابداع جیت کان دو توسط بروس لی، نیاز به وجود نگرشی نوین و واثعی به یک مبارزه خیابانی بود. در جیت کان دو، اصل بر پرهیز از حرکات نمایشی، استفاده از حرکات ساده و کوبنده و واقع گرایی می باشد. همچنین از آنجا که در عملیات های نظامی، طرف مقابل نیز از سطح آمادگی بالایی برخوردار است؛ لذا تکنیک های مورد استفاده در یک درگیری تن به تن باید ساده و صد درصد کاربردی بوده و از هرگونه حرکت نمایشی پرهیز شود.



ادامه مطلب ...


 

راه های متعددی برای تشخیص جیت کان دو اصیل وجود دارد که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره می کنیم :

1. اعتبار پشتوانه ی فنی سبک :

اینکه مربی ای که به شما آموزش می دهد آموخته های خود را از کدام مربی فرا گرفته باشد و منبع علمی اش کجاست  ، بسیار مهم است .

2. فنون آموزشی :

- فنونی که در جیت کان دو واقعی آموزش داده می شوند فنون کاربردی و اصلاح شده می باشند و با تئوری های جیت کان دو سازگار اند. برای مثال در بیشتر سبک هایی که از نام جیت کان دو سوء استفاده کرده اند و کونگ فو سنتی آموزش می دهند لگد های نمایشی و پرشی و لگد های بالاتر از کمر ، زیاد آموزش داده می شود در صورتی که طبق اصول جیت کان دو حرکات نمایشی و لگدهای بالاتر از خط کمر اشتباه می باشند زیرا در مبارزه واقعی کاربردی ندارند.

- فرم های نمایشی در جیت کان دو آموزش داده نمی شوند و فقط اصول فرم سیو نیم تائو وینگ چان بررسی می شود.

 

3. پرداختن به فنون کاربردی سبک های اصلی

- جیت کان دو ترکیبی می باشد زیرا در آن به فنون کابردی و اصلاح شده ی دیگر سبک ها پرداخته می شود ؛ جوجیتسوی برزیلی ، جودو ، کشتی ، سامبو ، هاپکیدو ، آیکیدو ، وینگ چان ، کراوماگا، بوکس ، ساواته ، ساندا ، موی تای ، کالی و اسکریما ، پنتچاک سیلات ، پانن توکن و ... در جیت کان دو آموزش داده می شوند.

 

4. آموزش از روی فیلم و کتاب 

- بیشتر کسانی که از اسم جیت کان دو سوء استفاده کرده اند ، در کلاس های آموزشی خود فنونی را که بروس لی در کتاب هایش آموزش می دهد و یا فنونی که در فیلم هایش به نمایش می گذارد را آموزش می دهند. فنونی که بروس لی در کتاب هایش آموزش می دهد بخش کوچکی از

جیت کان دو می باشد همچنین بروس لی در فیلم هایش از ضربات نمایشی بسیار استفاده می کرد و معتقد بود که فنون نمایشی موجب زیبا شدن فیلم می شوند اما در مبارزه خیابانی کاربرد ندارند.

 

5.  بررسی رسانه ها

- یکی از راه های تشخیص جیت کان دو واقعی بررسی رسانه های جهان می باشد .برای مثال اکثر کسانی که از نام جیت کان دو سوء استفاده کرده اند در تبلیغات ی که در سایت ها و مجلات می کنند لگد های بلند و پرشی و یا فرم ها را بسیار زیاد به نمایش می گذارند.

 

نویسنده : سی هینگ فتاحی



یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, :: 10:59 ::  نويسنده : حسن زینلی

نام و شهرت : بروس لی
سبک : جیت کاندو
تاریخ تولد : ۲۷ نوامبر ۱۹۴۰ مطابق با 7 آذر 1319
محل تولد : آمریکا
تاریخ فوت : ، ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۳ مطابق با 30 دی 1351
محل فوت : هنگ کنگ

 

 

مهمترین فعالیت

ابداع رشته جیت کاندو و سبک مبارزه منحصر به فرد در فیلم های رزمی استاد هنرهای رزمی، بازیگر فیلم‌های رزمی، فیلسوف و بنیانگذار سبک جیت کوان دو (Jeet Kune Do) است. او به عنوان تاثیر گذار ترین رزمی کار قرن بیستم و نماد فرهنگی (cultural icon) شناخته شده است. او همچنین پدر دو بازیگر به نام های براندون لی (Brandon Lee) و شانون لی (Shannon Lee) بود.
بروس لی در سانفرانسیسکو در کالیفرنیا به دنیا آمد و تا اواخر نوجوانی در هنگ کنگ بزرگ شد. فیلم های تولید هالیوود که او در هنگ کنگ بازی کرد موجب ارتقای سطح فیلم های رزمی هنگ کنگ شده بود و تحسین عامه را برانگیخت و موجی از علاقه مندی به فیلم های هنر‌های رزمی چینی را در جهان غرب به وجود آورد. کارگردانی و جو فیلم های او هنر های رزمی و فیلم هنر های رزمی را در هنگ کنگ و بقیه جهان تغییر داد.
لی به یک چهره نمادین تبدیل شد به خصوص برای چینی ها، زیرا در فیلم هایش به عنوان افتخار ملی برای چین و ملی‌گرایی چینی ظاهر شد. او در ابتدای امر به یادگیری هنر های رزمی چینی (کونگ فو) مخصوصا وینگ چون پرداخت.




ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

liquan-jeet kune do
جیت کاندو سربیشه
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ با هدف اشنایی شما عزیزان با ورزش زیبای جیت کاندو و معرفی جیت کاندو سربیشه طراحی شده است.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان jeet kune do و آدرس liquan-kjonubi.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 2754
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1